'Nu out, straks ook ou(d/t)'. Dat is de bewustmakingscampagne van Mister Gay Belgium 2018 Bart Hesters en Armonea, het bedrijf dat meer dan 85 woonzorgcentra in België en in het buitenland runt.

Hesters werkt al 6 jaar voor Armonea als zorgkundige en maakte samen met zijn werkgever een videocampagne in drie talen : Nederlands, Frans en Engels. De boodschap is : nu uit de kast, straks in het woonzorgcentrum ook uit de kast. Veel senioren durven hun coming-out niet te doen bij andere wzc-bewoners, daar willen Hesters en Armonea nu komaf mee maken.

"Ik vind het belangrijk dat iedereen zijn oude dag kan invullen zoals hij of zij dat wil", zo vertelde de huidige Mister Gay Belgium bij de lancering. "Ik zou dat later ook graag zelf willen. In de video wil ik iedereen bewust maken om vooroordelen en stigma weg te werken, zodat iedereen zijn oude dag in een open omgeving kan beleven." Tijdens zijn loopbaan hoorde Bart immers al verschillende schrijnende verhalen van enkele holebi-bewoners van woonzorgcentra. "Zo was er een man die geen fotokader durfde te plaatsen van hem en zijn overleden man. Bang om niet aanvaard of gepest te worden in het woonzorgcentrum." Hij hoopt dat deze campagne de ogen opent.

VIDEO ||

NL : https://youtu.be/ws3Twy9TaFE

FR : https://youtu.be/DIxNTka7p7U

ENG : https://youtu.be/DAjkCvCrBxk

www.mrgaybelgium.be

www.armonea.be